Příběhy z praxe
Společnými silami tvoříme prostředí, ve kterém se znevýhodněným dětem daří lépe
Bc. Romana Bečičková
V Aufori primárně pracujeme v biologických rodinách, ale když máme volnou kapacitu, rádi pomůžeme tam, kde je potřeba. Jako v případě Tomíka* , který vyrůstá v pěstounské rodině. Tomu na jaře loňského roku začalo hrozit, že nezvládne dokončit 2. třídu. Největší potíže mu dělala matematika.
Pracovnice z doprovodné organizace pro pěstouny věděla o našem programu „Učí (se) celá rodina“, ve kterém děti chodíme doučovat a pomáháme jim se školou. Proto nás po domluvě s rodinou oslovila. Pedagožka Aufori, Bc. Romana Bečičková, začala za Tomíkem pravidelně jednou týdně docházet:
„Necelý půl rok jsme se s Tomíkem věnovali procvičování matematiky a pravidel českého jazyka. Tomík chodí do školy, kde se pracuje pomocí Hejného metody, což byla výzva pro nás oba Vždycky jsme si ale doučování užili, hlavně díky hrám, které jsme si na konec hodiny spolu zahráli.“
Pedagožka byla v kontaktu i s paní učitelkou Tomíka, od které získala užitečné informace, které jí pomohly spolupráci s rodinou dobře nastavit. Společnými silami se podařilo vytvořit prostředí, které podporovalo Tomáškův rozvoj.
Na konci léta nám přišel od pracovnice doprovodné organizace e-mail, ve kterém mj. stálo: „…chtěla bych Vám velmi poděkovat za doučování, které probíhalo s pedagožkou Bc. Romanou Bečičkovou… Doučováním se výrazně zlepšily vědomosti Tomíka v matematice a nepropadl z ní, což mu původně hrozilo. Paní G. se bohužel musela přestěhovat do azylového domu, kde tuto službu také poskytují, tak se prozatím, než si najdou opět svoje bydlení, museli této služby vzdát. Ale paní pěstounka moc chválila paní pedagožku s tím, že jim je líto ukončené spolupráce a často na doučování vzpomínají.“
Tahle zpětná vazba nám samozřejmě udělala velkou radost. Hlavně proto, že pokroky, které jsme u Tomíka pozorovali během spolupráce, potvrdil i někdo zvenku.
Tomík navíc postoupil do dalšího ročníku a jeho školní známky jsou nyní o stupeň lepší než na začátku spolupráce.
Přestože rodina zatím zůstává bohužel v azylovém bydlení, práci s Tomíkem jsme zde v listopadu na žádost rodiny znovu obnovili. Velmi si vážíme spolupráce s místním azylovým domem, který nám tyto podpůrné návštěvy Tomíka umožňuje. Těší nás, že můžeme být součástí sítě lidí, kteří usilují o to, aby se Tomíkovy šance na úspěšný život vyrovnaly, když už jeho životní start nebyl nejlehčí.
*jméno bylo změněno
Líbí se Vám práce našich pedagogů? Aktuálně ji můžete podpořit ve sbírce „Nikdy není pozdě začít se těšit do školy“ zde.