Již dva měsíce se s Aufori učí celé rodiny v Hradci Králové a okolí
Mgr. Petr Dostál, pedagog: Setkání s každou novou rodinou je pro mě cennou zkušeností. Překvapilo mě, jak hodně se může lišit rodinné prostředí, ve kterém jsou děti vychovávány. Rozdílná je i úroveň motivace dětí a celých rodin k přípravě do školy. Pokud k tomu přičtu odlišné předpoklady každého dítěte ke vzdělávání, je skutečně nutné náplň společných hodin domácí přípravy každému dítěti individuálně přizpůsobit. Práce pedagoga se tím stává velmi pestrá a náročná.
Bc. Nikola Nováková, sociální pracovnice: Rodiny velmi často řeší mnoho dalších problémů, které jsou pro ně v danou chvíli podstatnější, než je školní příprava dětí. Proto mě moc těší, když vidím snahu rodičů zabývat se několikrát v týdnu také vzděláváním svých dětí. Životní příběhy rodin, se kterými se setkáváme, jsou mnohdy velmi pestré, často smutné. Setkáváme se s klienty, kteří žijí ve velmi ztížených bytových podmínkách, kdy mít koupelnu pro ně znamená luxusní bydlení. Rodiny, které zažili domácí násilí. Rodiny, které se snaží vyřešit diskriminační chování svého okolí. I proto považuji za úspěch, že rodiny naší službu využívají.
Mgr. Petr Dostál, pedagog: Za největší úspěch projektu bych považoval, kdyby si rodiče i děti společně uvědomili důležitost školy v životě každého z nás. A kdyby tyto děti byly schopny předat vzdělání jako důležitou hodnotu v budoucnu také svým dětem.
Bc. Nikola Nováková, sociální pracovnice: Za další velký úspěch bych považovala, kdyby si učitelé na českých školách uvědomili, že špatné známky ve škole nemusí vždy souviset s nízkým intelektem žáka. Často se totiž setkáváme s tím, že tyto děti jsou velmi bystré, pozorné a zájem učit se je u nich opravdu veliký. Život jim však nepřipravil podmínky stejné, jako mají děti z běžných rodin v České republice.
Děkujeme pracovníkům Aufori, o.p.s., za rozhovor a přejeme jim, aby jim práce na projektu „Učí (se) celá rodina“ i nadále přinášela radost.