Jak se zeptat, co klient skutečně potřebuje?

Bc. Nikola Nováková
Hradec Králové, 16. 5. 2014 – zpráva sociální pracovnice o své účasti na dvoudenním kurzu s názvem „Jak se zeptat, co klient skutečně potřebuje?“
Na kurz „Jak se zeptat, co klient skutečně potřebuje“ jsem se hlásila s myšlenkou, jak moc v práci sociálního pracovníka záleží právě na otázkách. Umět se správně zeptat nás s klientem může dostat úplně jinam, než kam jsme dosud směřovali. Je to vcelku umění, položit správnou otázku. Proto velmi oceňuji možnost dál se v této oblasti vzdělávat a trénovat. Kurz proběhl v rámci Rozvoje nabídky dalšího vzdělávání pro pracovníky služeb sociální prevence pod záštitou agentury Stars.
Lektorka kurzu, paní Mgr. Markéta Manová, DiS., zaměřila kurz velmi prakticky. Mohla jsem si tedy v rámci modelových situací vyzkoušet mnoho technik rozhovoru s klientem. Velkým zdrojem inspirace pro mě byli ostatní kolegové a kolegyně, kteří se kurzu účastnili. Všichni společně jsme tak měli možnost vyzkoušet si sílu pokládaných otázek sami na sobě.