log9

1 2 3 4 5 6 10 100_7825 100_7827 100_7832 100_7989 Pilaovi_27.7 5 WP_20150921_17_28_25_Pro WP_20150921_17_30_19_Pro

Jak mluvit s lidmi v krizi? - „Učí se celá Aufori“!

Krizovou intervenci využívám při své práci často, nejčastěji po telefonu, kdy mi klient volá a potřebuje řešit nějaký svůj akutní problém hned,“ říká sociální pracovnice, Bc. Radka Jirková, která působí v našem podpůrném programu pro ohrožené rodiny již třetím rokem.  Do kurzu kompletní krizové intervence se mohla přihlásit díky podpoře Výboru dobré vůle Nadace Olgy Havlové v rámci programu Obyčejný život.

Vysvětluje, co jsou nejčastější krizové situace, se kterými se klienti programu pro ohrožené rodiny musí vyrovnávat: „Při své práci se nejčastěji setkávám s tím, že klient ztratí práci, rodina dostane výpověď z nájmu, nebo řeší výchovné problémy se svými dětmi. Jindy klient potřebuje sdílet své partnerské problémy, nebo své pocity po náročném, nevydařeném či vypjatém jednání na úřadu či škole.“

V Aufori pracujeme převážně v terénu – s našimi klienty se potkáváme nejčastěji přímo v jejich domácnostech. Každodenně se setkáváme u našich klientů s krizovými situacemi, jako je ztráta bydlení, majetku, zaměstnání, hrozba odebrání dětí z rodiny, nebo vážné zdravotní onemocnění. Naši klienti trpí často úzkostmi či depresemi. Někteří užívají návykové látky, které zásadně ovlivňují jejich reakce v některých situacích.

Z praxe je zřejmé, že vedení rozhovoru s člověkem v krizi je základní dovedností pracovníků s naší cílovou skupinou. Proto chceme, aby se postupně v oblasti krizové intervenci nadále vzdělávali všichni naši noví pracovníci.  

Autorka: Mgr. Lenka Matoušková

Fotodokumentace:

krizová intervence nadace VDV

Kalendář akcí

leden 2022
Ne Po Út St Čt So
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5